Branding

Rebranding miesiąca #2: Gumtree (styczeń 2016)

Gumtree jest jednym z portali, które mimo archaicznego wyglądu, pochodzącego z epoki web 2.0 i kompletnie nie przystającego do aktualnych trendów, są bardzo popularne. Należący do eBaya darmowa witryna ogłoszeniowa świeci triumfy nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale także w Polsce czy Australii.

blog_rebrand_gumtree

O ile nowe logo Gumtree nie jest szczególnie odkrywcze i kreatywne (niektórzy zarzucali nawet Gumtree plagiat logo appki OnTrees) to robi ono duże wrażenie w porównaniu z poprzednim, archaicznym znakiem. Minimalistyczny design dobrze komponuje się z ciekawą kolorystyką i ładnym, nawiązującym do poprzedniego logo krojem pisma. Interesującym zabiegiem jest zestawienie jaskrawej zieleni drzewa z dość mdłymi dodatkowymi kolorami używanymi w identyfikacji.

gumtree1

Za rebranding odpowiedzialne jest Studio Koto. Nowe logo oraz zmodyfikowaną witrynę mogą na razie oglądać jedynie użytkownicy brytyjskiej witryny ale mam nadzieję, że niedługo się to zmieni gdyż sam od czasu do czasu korzystam z tego serwisu, co po zmianie powinno być dużo przyjemniejsze.

gumtree2

Nowe logo Gumtree, mimo, że jest krokiem milowym dla firmy jest takim rakiem na bezrybiu. Na kolana nie rzuca, jednak w bardzo słabym pod tym względem styczniu, zostaje rebrandingiem miesiąca stycznia.

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.